Jak informuje portal press.pl, Instytut Książki szuka agencji reklamowej, która przygotuje kampanię promującą czytelnictwo w Polsce. Jej planowany budżet to aż 2,6 mln zł.

Kampania ma być realizowana w czwartym kwartale 2017 roku, a Instytut Książki zamierza przeznaczyć na nią 2,6 mln zł. Wybrana w przetargu agencja ma przygotować m.in. reklamę telewizyjną (przygotowanie spotów i zakup czasu antenowego), reklamę radiową (spoty i zakup czasu antenowego), outdoor (opracowanie i druk materiałów, wynajęcie nośników) i obsługiwać media społecznościowe (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube). Zadaniem agencji będzie też kampania BTL – przygotowanie i wykonanie niekonwencjonalnych działań promocyjnych w przestrzeni publicznej), marketing wirusowy (virale internetowe, memy) i event marketing (eventy promujące czytelnictwo w ramach dużych wydarzeń kulturalnych niezwiązanych z czytelnictwem).

Przypomnijmy: jak wynika z najnowszego raportu Biblioteki Narodowej o stanie czytelnictwa w Polsce, w 2016 roku aż 63% Polaków nie przeczytało żadnej książki, a tylko 10,2% respondentów sięgnęło po co najmniej siedem tytułów. 

Źródło: press.pl. Fot. Pixabay