Serwis ArtRage będzie wydawać książki. Nowa marka wydawnicza pod nazwą PubRage wprowadza nieznany dotąd model na polskim rynku wydawniczym: zanim książki trafią do druku, najpierw muszą zgłosić się czytelnicy, którzy je kupią. Pierwszy tytuł – Czas drogi Patricka Leigha Fermora – ma ukazać się już za niespełna trzy miesiące.

Jesteśmy pijani bądź niespełna rozumu zapewne, ponieważ było nam mało książek i postanowiliśmy coś z tym zrobić. Co dokładnie? Wydawać własne! – tak swoją działalność wydawniczą zapowiedział wczoraj ArtRage, pierwszy polski sklep internetowy typu „zapłać, ile chcesz”. Od wczoraj w serwisie pojawiła się nowa usługa PubRage. Czytelnicy mogą zamawiać książkę, która zostanie opublikowana, gdy zostaną zebrane środki potrzebne na jej produkcję i druk.

Akcje na ArtRage w ramach wydawnictwa mają w sobie coś z przedsprzedaży i coś z crowdfundingu.Mamy kwartał, by sprzedać tyle sztuk książki, aby z zebranych w ten sposób pieniędzy starczyło na sfinansowanie jej wydania. Jest to więc swego rodzaju przedsprzedaż. Jeśli się uda – wydajemy! A kolejne osoby biorące udział w akcji będą musiały za swój egzemplarz zapłacić więcej – czytamy na stronie serwisu.

Przez najbliższe trzy tygodnie czytelnicy będą mogli „zamawiać” wydanie Czasu drogi Patricka Leigha Fermora. To słynny reportaż ze spaceru, jaki Fermor przebył z Rotterdamu do Stambułu w wieku 18 lat. Pierwszy tom zapisków pod tytułem A Time of Gifts uznawany jest za klasykę reportażu XX wieku. W momencie jego wydania Fermor miał 62 lata. Między spacerem do Stambułu a publikacją książki był kochankiem rumuńskiej księżniczki i wziął udział w szarży królewskiej kawalerii w Grecji, przez co stał się najsławniejszym angielskim hellenofilem od czasów Byrona. Czas drogi w przekładzie Ewy Ledóchowicz ukaże się pod wspólnym szyldem PubRage i wydawnictwa Książkowe Klimaty, które współpracuje z serwisem.

Więcej informacji o działalności wydawniczej ArtRage znajdziecie pod adresem www.artrage.pl.

Źródło: artrage.pl

Michał Michalski opowiada o BookRage, pierwszej polskiej księgarni internetowej typu „zapłać, ile chcesz”.